Parempi maailma -show ja Maailman parhaat uutiset SuomiAreenalla

Kuva: Paleface Parempi maailma -show'n ensimmäisessä esityksessä tammikuussa.

YK:n 70-vuotisjuhlavuoden kunniaksi taiteilijajoukon ”Parempi maailma ja kuinka se tehdään” -show tulee kesällä Poriin. SuomiAreenalla voi myös kirjoittaa maailman parhaita uutisia YK-järjestöjen YK-kylässä.

Porin teatterissa 16.7. joukko suomalaisia eturivin taiteilijoita ja vaikuttajia pohtii eri taiteenlajien – äänen, liikkeen ja visuaalisuuden – avulla YK:n teemoja sekä kansainvälisen yhteistyön historiaa ja tulevaisuutta.

Taiteilija Mikko Kuustosen johdolla Porissa lavalle nousevat rap-artisti Paleface, Madventures-seikkailija ja toimittaja Riku Rantala, näyttelijä-kansanedustaja Jani Toivola, tanssitaiteilija Hanna Brotherus sekä Suomen YK-suurlähettiläs Kai Sauer.

Show nähtiin – hieman eri kokoonpanolla – ensi kertaa opetusalan Educa-messuilla tammikuussa juhlavuoden avajaisissa.

Esitys on osa suomalaisten YK-järjestöjen – Suomen UNICEF, Suomen UN Women, Suomen Pakolaisapu, Väestöliitto ja Suomen YK-liitto – juhlavuosikampanjaa. YK:n 70-vuotisjuhlavuotta vietetään teemalla ”Vahva YK – parempi maailma” ja sen kunniaksi vuoden ajan YK-järjestöt keräävät suomalaisilta maailma parhaita uutisia.

Maailman parhaat uutiset ja YK-järjestöt Porin kansalaistorilla

Show’n lisäksi SuomiAreenalla suomalaisten YK-järjestöjen teltalle voi tulla kirjoittamaan maailman parhaita uutisia ja kuvauttamaan itsensä uutisensa kanssa. Tässä YK-kylässä myös esitellään järjestöjen toimintaa yhden YK:n hengessä.

Maailman parhaita uutisia ja kuvia kerätään torilla aikajanalle, joka ulottuu 70 vuotta menneisyyteen yhtä kauas tulevaisuuteen. YK:n historiassa on saavutettu jo paljon, mutta tulevaisuutta teemme parhaillamme me kaikki. Kerro sinä nyt itse, minkä uutisen tahdot tulevaisuudessa kuulla!

Ihmisten kirjoittamia parhaita uutisia julkaistaan pitkin vuotta eri medioissa. Kampanja huipentuu vuoden lopussa YK:n perustamispäivän ja Suomen YK-jäsenyyden vuosipäivän tienoilla.

”YK 70 – Parempi maailma ja kuinka se tehdään” -show SuomiAreenalla Porin teatterin päänäyttämöllä 16.7. kello 14.00–15.15. SuomiAreenan ohjelma kokonaisuudessaan.

Porin torilavalla on ohjelmaa seuraavasti:
to 16.7. klo 15:45–16:00: lavalle nousevat keskustelemaan Parempi maailma -show’n artistit
pe 17.7. klo 12:30–12:45: lavalle nousevat keskustelemaan YK-järjestöt

YK-järjestöjen ”Maailma parhaat uutiset – YK70” -teltta Porin Kansalaistori on SuomiAreenan ajan auki seuraavasti:
ke-to, 15.–16.7. klo 10.00–17.00
pe, 17.7. klo 10.00–15.00

Maailman parhaita uutisia voi lukea ja kirjoittaa myös verkossa osoitteessa www.yk.fi/YK70v sekä sosiaalisessa mediassa www.facebook.com/maailmanparhaatuutiset ja hashtagilla #YK70 ja #parhaatuutiset.

Katso videoita Educan show'sta

Lisätietoja:

Kampanjakoordinaattori Heli Pekkonen, Suomen YK-liitto, heli.pekkonen(At)ykliitto.fi  puh. 044 781 0306

Tiedottaja Veera Vehkasalo, Suomen YK-liitto, veera.vehkasalo(At)ykliitto.fi puh. 044 781 0301