Osallistu kansainväliseen lautapelikilpailuun!

Suomen YK-liitto järjestää YK:n huumeiden ja rikollisuuden torjunnasta vastaavan toimiston UNODC:n kanssa lautapelikilpailun 13-18-vuotiaille nuorille. Kilpailun pohjana toimii YK-liiton ja Barefoot Guide Connectionin tuottama lautapeli PowerTalk, johon oppilaat kehittävät uusia peliskenaarioita roolihahmoineen.

Kuka voi osallistua?

Osallistua voivat koululuokat tai muut ryhmät kuten pelikerhot tms. Peli vaatii kuitenkin aikuisen ohjaajan, joka osallistuu fasilitaattorikoulutukseen (3 h) elokuussa 2018. Mukaan otetaan maksimissaan 10 ryhmää, joiden ideaalikoko on 8-16 pelaajaa. Halutessaan opettaja voi jakaa luokan kahdeksi ryhmäksi ja hakea samalla hakemuksella mukaan molempien ryhmien osalta.

Mitä meidän pitää tehdä?

Koulutuksen käynyt ohjaaja fasilitoi ryhmää, jossa oppilaat kehittävät oman peliskenaarionsa Power Talk -lautapeliin. Aikaa tähän menee vähintään 2 x 90 min.

Pelin aihepiirin tulee liittyä UNODC:n työhön eli kansainväliseen huumeiden, rikollisuuden, korruption, ihmiskaupan, pakolaisten salakuljetuksen, laittoman asekaupan tai muun järjestäytyneen rikollisuuden torjuntaan sekä kestävän kehityksen edistämiseen.

Mitä voin voittaa?

Ryhmät voivat hakea pientä taloudellista tukea oman peliskenaarionsa kehittämiseen (yht. 1000 € jaossa). Paras peli käännetään englanniksi ja se pääsee kansainväliseen levitykseen! Voit halutessasi tehdä pelin alun perin englanniksi, jos se on ryhmällesi luonteva työskentelykieli.

Tärkeät päivämäärät:

- Ryhmien hakemukset tulee lähettää Suomen YK-liittoon viimeistään 15.6.2018

- Fasilitaattorikoulutuksia järjestetään kaksi 1.-10.8.2018 välisenä aikana. Aika ja paikka tarkentuvat osallistujien toiveiden mukaan.

- Osallistuvien ryhmien pelien tulee olla valmiita viimeistään 1.12.2018.

Toimi näin:

1) Ilmoita kiinnostuksestasi hankkeen koordinaattorille Jenni Kauppilalle (jenni.kauppila@ykliitto.fi) ja saat lisätietoa pelistä, johon uusia skenaarioita (pelimaailmoja) kehitetään.

2) Tee lyhyt hakemus, jossa kerrot, kuka ryhmää fasilitoi, millainen ryhmä aikoo osallistua, mitä summaa haette ja mihin tarkoitukseen käyttäisitte sen?

3) Lähetä hakemus ajoissa hankkeen koordinaattorille. Hakemuksen viimeinen jättöpäivä on 15.6.2018.

Julkaistu: 9.5.2018