Liity YK:n ystäviin

Liity osaksi suomalaista YK:n ystävät -verkostoa!

YK:n ystäväksi liitytään täyttämällä "liity kannatusjäseneksi" -lomake ja maksamalla 50 euron kannatusmaksu turvallisella verkkomaksamisella.

Liity täällä.

Mikä YK:n ystävät?

YK:n ystävien tavoitteena on vahvistaa suomalaisten YK-osaamista ja tehdä tunnetuksi Suomen YK-politiikkaa sekä edistää YK:n päämäärien toteutumista niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin.

Verkosto kokoaa suomalaisia yhteen vaihtamaan mielipiteitä ja tarvittaessa kriittisesti arvioimaan YK:n saavutuksia ja haasteita. Se tulee toimimaan myös Suomen YK-liiton asiantuntija- ja tukiverkostona vahvemman YK:n ja kestävämmän tulevaisuuden edistämiseksi.

Vuoden 2018 alussa verkosto tulee myös perustamaan mentorointiohjelman, jonka tavoitteena on suomalaisten YK-osaamisen vahvistaminen. Verkoston jäsenille tullaan tarjoamaan myös mahdollisuutta osallistua YK-mentorointiohjelmaan.

Verkoston toiminta on avointa, laaja-alaista ja puolueetonta. Jäseneksi voivat liittyä kaikki verkoston päämäärät hyväksyvät henkilöt. Verkostoon liityttäessä liitytään myös YK-liiton kannatusjäseneksi.

Toimintaa ohjaa johtotiimi, johon on kutsuttu YK-asioita laaja-alaisesti seuraavia henkilöitä.

YK:n ystävät -verkosto järjestää vuosittain muun muassa YK-aiheisia tilaisuuksia ja palkitsee vuoden YK:n ystävän. YK:n ystävät on myös tilaisuus verkostoitua muiden YK-asioista kiinnostuneiden kanssa.

(YK:n ystävät -verkosto on tarkoitettu yksityishenkilöille. Jos edustat järjestöä, joka haluaisi liittyä YK-liiton jäsenjärjestöksi, ota yhteyttä: toimisto [ät] ykliitto.fi)

YK:n ystävät -verkoston johtotiimiin kuuluvat:

Professori Jaakko Hämeen-Anttila
Hanasaaren kulttuurikeskuksen toimitusjohtaja Gunvor Kronman
Professori Helena Ranta
OAJ:n erityisasiantuntija Ritva Semi
Toimittaja ja tietokirjailija Rauli Virtanen
Ulkoministerin rauhanvälityksen erityisedustaja ja kansanedustaja Jutta Urpilainen
Yrittäjä Peter Vesterbacka