Ilmoittautuminen yhteispohjoismaiseen Malli-YK-kokoukseen (NordicMUN 2011) on käynnissä

Ruotsin Kalmarissa pidetään 22.-25.3.2011 yhteispohjoismainen Malli-YK-kokous (NordicMUN), jonka järjestävät yhteistyössä Ruotsin, Suomen ja Norjan YK-liitot. Viralliset englanninkieliset kokouskutsut löytyvät tämän sivun alalaidasta.

Kokouksen teemana on ilmastonmuutos ja kokouskielenä englanti. Tapahtumassa järjestetään samanaikaisesti sekä yleiskokous- että turvallisuusneuvostosimulaatio. Delegaatioiden pitää ilmoittautumisen yhteydessä valita, kumpaan haluavat osallistua (erilliset ilmoittautumislomakkeet).

Osallistujiksi etsitään 17-25 -vuotiaita eli lukio- ja korkeakouluikäisiä nuoria Pohjoismaista ja Baltian maista. Suomesta kokoukseen voi osallistua ainakin 13 delegaatiota. Yleiskokousdelegaatiot ovat neljän (4) hengen suuruisia ja turvallisuusneuvostodelegaatiot kahden (2) hengen suuruisia.

Vähintään kolmella kunkin yleiskokousdelegaation ja yhdellä kunkin turvallisuusneuvostodelegaation jäsenistä toivotaan olevan aiempaa Malli-YK-kokemusta joko koulukohtaisesta, alueellisesta, valtakunnallisesta tai kansainvälisestä kokouksesta. Se, miten tiukasti tätä kriteeriä lopulta noudatetaan riippuu osaltaan myös ilmoittautumismääristä.

Mikäli delegaatiossa on alle 18-vuotiaita osallistujia, delegaation mukana on oltava ohjaava opettaja, joka on vastuussa delegaatiosta. Muussa tapauksessa opettajan mukanaolo on vapaaehtoista. Opettajille järjestetään kokouksen aikana myös omaa ohjelmaa.

Sähköinen ilmoittautuminen kokoukseen on käynnissä ja päättyy 10.12.2010. Yleiskokousdelegaatioksi ja turvallisuusneuvostodelegaatioksi ilmoittaudutaan eri lomakkeella. Ilmoittautumislomakkeet löytyvät kokouksen verkkosivuilta osoitteessa www.nordicmun.com Verkkosivuille myös päivitetään lisätietoa tapahtumasta.

Päävastuu järjestelyistä ja näin ollen myös ajankohtaisin tieto kokouksesta on Ruotsin YK-liitolla. Mahdolliset kyselyt kokoukseen liittyen ruotsiksi tai englanniksi osoitteeseen: nordicmun(at)fn.se

Tervetuloa mukaan NordicMUNiin 2011!