Ilmoittautuminen alkanut: Nuorten ja opiskelijoiden YK-päivät 15.-16.11.2013 Tampereella

Kaupungistuminen Intiassa. Kuva: UN Photo / Kibae Park

Vielä muutama paikka jäljellä Nuorten ja opiskelijoiden YK-päiville! Ilmoittautumisaikaa on aiemmasta poiketen vielä tämä ja huominen päivä eli 30.10.asti. Myös varapaikalle voi ilmoittautua mahdollisia peruutuksia varten. Alla aiempi ilmoitus tapahtumasta. Tarkan ohjelman näet ilmoittautumislomakkeen liitteestä.

********************

Kestävä kehitys. Ihmisoikeuksien kunnioittaminen. Vuosituhattavoitteet. Työ- tai harjoittelupaikka YK:ssa.

Millaisen maailman Sinä haluat vuoden 2015 jälkeen?

Maailman johtajien vuonna 2000 sopimien, köyhyyden ja kärsimyksen vähentämiseen tähtäävien vuosituhattavoitteiden määräaika on kovaa vauhtia umpeutumassa, mutta jatkosta ei ole vieläkään tietoa.

Nuorten ja opiskelijoiden YK-päivät on kaksipäiväinen tapahtuma, jossa pureudutaan maailman johtajia tällä hetkellä kuumeisesti askarruttavaan aiheeseen; miltä maailman yhteisten tavoitteiden pitäisi näyttää vuoden 2015 jälkeen, kun vuosituhattavoitteiden määräaika on umpeutunut?

Nyt Sinä voit olla mukana vaikuttamassa asiaan! Nuorten ja opiskelijoiden YK-päivillä pohditaan tulevien kehitystavoitteiden (ns. post-2015-agenda) lisäksi muun muassa kestävää kehitystä ja sitä, miten se liittyy esimerkiksi kansainväliseen rauhaan ja hauraisiin valtioihin. Kestävän kehityksen ulottuvuuksia tarkastellaan myös sosiaalisesta, kulttuurisesta ja taloudellis-ekologisesta näkökulmasta. Aihetta ovat alustamassa alan asiantuntijat ja kotimaiset vaikuttajat. Lisäksi YK-päiviin kuuluu suosittu ”YK-työelämäosio”, jossa YK:ssa työskennelleet ja työharjoittelijoina toimineet kertovat kokemuksistaan YK:n palveluksessa eri puolilla maailmaa. Samalla saat arvokasta käytännön tietoa hakuprosesseista ja muuta hyödyllistä ensi käden tietoa.

Itse tapahtuma järjestetään Tampereella 15.–16. marraskuuta, mukaan mahtuu 100 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Varsin huokea osallistumismaksu (25 euroa) kattaa kaksipäiväisen seminaarin materiaaleineen, kahvit sekä aamiaisen lauantaina. Majoitus järjestetään tarvitseville (omavastuu 10€) ja matkat tapahtumaan korvataan edullisimman julkisen kulkuneuvon hinnaston mukaisesti (omavastuu 15€). Lounas on tarjolla yliopistoruokalassa (opiskelijakortilla hinta noin 2,50€). Ohjelmaan kuuluu myös kaupungin vastaanotto sekä pienimuotoinen iltajuhla, tutustumista ja verkostoitumista muiden YK-asioista ja maailman tilasta kiinnostuneiden kanssa.

Voit ilmoittautua YK-päiville tästä. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 27.10.2013.

Tapahtuma on suunnattu 18-30-vuotiaille nuorille ja opiskelijoille. Opintopisteiden saaminen tapahtumaan osallistumalla omalta oppilaitokselta on mahdollista, mutta siitä on sovittava erikseen. Voit kuitenkin katsoa ilmoittautumislomakkeessa olevasta korvaavuudet -tiedostosta, onko oma oppilaitoksesi jo etukäteen luvannut tapahtumasta opintopisteitä, opintopäiväkirjaa tai muuta kirjallista työtä vastaan.

Tapahtuman järjestää Suomen YK-liitto yhteistyössä Tampereen paikallisyhdistyksensä (Tampereen YK-yhdistys) sekä Suomen YK-nuorten kanssa.

Lisätiedot ja tiedustelut:
Tuuli Valo