Ilmoittaudu luokkasi kanssa Maailman parhaat uutiset -teemawebinaareihin!

Opettajille ja opiskelijoille yhteiset teemawebinaarit ovat yhden oppitunnin (45 min) mittaisia interaktiivisia verkkotapaamisia. Luokat voivat osallistua yhteen tai useampaan webinaariin huhti-toukokuussa. Webinaareissa nuoret ja eri alojen asiantuntijat pohtivat yhdessä uutisiin ja mediaan liittyviä teemoja: sananvapautta, stereotypioita, uutisjuttujen kirjoittamista sekä faktan ja fiktion eroja.

Osallistukaa asiantuntijawebinaareihin:

• Dora Dalila Cheffi (valokuvaaja, kuvajournalisti ja visuaalinen taiteilija): Stereotypiat kuvissa, miten kuvia tulkitaan? Aika: 12.4. klo 9-9.45

• Rauli Virtanen (pitkän linjan ulkomaantoimittaja ja tietokirjailija): Ulkomaantoimittajan työ ja positiivinen uutisointi. Aika: 24.4. klo 13-13.45

• Pauliina Grönholm (Helsingin sanomien toimittaja, mediakasvattaja): Fakta ja fiktio sekä sananvapaus. Aika: 9.5. klo 10-10.45

Varatkaa Kuinka hyviä uutisia kirjoitetaan -webinaari luokallenne:

Webinaareja järjestetään seuraavina päivinä (kesto 45 min), ehdota teille sopivaa kellonaikaa:

•  3.4. Christa Prusskij (koulutussuunnittelija, Suomen YK-liitto)
  •  4.4. Christa Prusskij (koulutussuunnittelija, Suomen YK-liitto)
  •  17.4. Christa Prusskij (koulutussuunnittelija, Suomen YK-liitto)

Lisätiedot ja ilmoittautumiset (koulu, luokka, milloin ja mihin webinaariin haluatte osallistua): christa.prusskij [ät] ykliitto.fi

Kirjoittakaa myös hyviä kehitysuutisia! Lue lisää Maailman parhaista uutisista, katso ohjeet ja materiaalit työpajojen pitämiseen: www.maailmanparhaatuutiset.fi/kouluille