Ideoita YK-päivän 24.10. viettoon yläkouluille ja lukioille

Osallistukaa YK-päivän kilpailuun!

Kilpailuun osallistutaan lähettämällä YK-liittoon jokin vuosituhattavoitteita käsittelevän "8 oikein / 8 rätt" -vihkosen tehtäväosioiden pohjalta syntynyt tuotos. Vihkonen on postitettu kaikkiin suomen- ja ruotsinkielisiin yläkouluihin ja lukioihin syyskuussa. Se on myös tilattavissa tai sähköisesti ladattavissa aineistotietokannastamme. Kilpailuun voi osallistua 31.10.2011 saakka. Palkintoina jaetaan kolme Akateemisen kirjakaupan lahjakorttia (50e-150e). Katso tarkemmat kilpailuohjeet täältä.

Tutustukaa väestönkasvua käsittelevään valokuvanäyttelyyn!

YK:n väestörahasto UNFPA julkistaa väestönkasvuun liittyviin haasteisiin ja mahdollisuuksiin pureutuvan valokuvanäyttelyn "Tervetuloa, maapallon ihminen nro 7 000 000 000" Helsingissä yhteistyössä Suomen YK-liiton kanssa. Näyttelyn valokuvat on ottanut kansainvälinen tiede- ja kulttuurilehti the National Geographic.

Valokuvanäyttelyn avajaiset järjestetään kansainvälisenä YK:n päivänä 24.10. Asema-aukiolla (rautatieaseman Elielin puoleinen aukio). Kaikille avoin yleisötapahtuma alkaa YK-liiton terveisillä klo 15. Tapahtumassa puhuvat myös UNFPA:n edustaja ja ulkoministeri Erkki Tuomioja. Viittomakielinen rap-artisti Signmark esiintyy noin klo 15.30. YK-liitto jakaa tapahtumassa makeisia ja ilmapalloja. Näyttelyyn voi tutustua joko ennen yleisötapahtumaa tai sen jälkeen.

Tervetuloa!

Katsokaa uusi suomenkielinen esittelyvideo YK:sta!

Suomen YK-liitto julkaisee YK-päivän kunniaksi youtube-kanavallaan uuden suomenkielisen videon, joka esittelee YK:ta ja sen toimintaa globalisoituneessa maailmassa. Videon kesto on noin 5 min. Videon jälkeen aihetta on hyvä jatkotyöstää oppitunneilla esimerkiksi YK-päivän tehtävien avulla.