Harjoittelija Suomen YK-edustustoon

Suomen pysyvä edustusto New Yorkissa hakee kahta harjoittelijaa kevääksi.

Tehtävän kuvaus:

Harjoittelijan tärkeimmät työtehtävät: Suomen YK-edustuston virkamiesten avustaminen YK:n yleiskokoukseen, turvallisuusneuvostoon sekä talous- ja sosiaalineuvostoon liittyvissä kysymyksissä (ml. ihmisoikeus- kehityspoliittiset ja ympäristöasiat sekä kestävä kehitys, hallinto- ja budjettikysymykset, rauha ja turvallisuus, alueelliset sekä muut temaattiset kysymykset), osallistuminen kokouksiin ja niistä raportoiminen, tiedonhaku ja taustamateriaalin tuottaminen sekä muut avustavat tehtävät.

Tehtävä sopii esimerkiksi yhteiskunta-, valtio-, kauppa- ja talous- sekä oikeustieteiden opiskelijoille, jotka ovat opintojen loppuvaiheessa.

Edellytykset: kiinnostus kansainvälisiin poliittisiin kysymyksiin ja YK-asioihin, erinomainen suullinen ja kirjallinen suomen kielen taito, hyvä englannin kielen taito, tyydyttävä ranskan tai espanjan kielen taito (ei kuitenkaan välttämätön), hyvä ruotsin kielen taito suotava, kyky tuottaa tekstiä nopeasti, hyvät ATK-taidot, aktiivisuus ja joustavuus.

Suomenkielinen hakemus ja ansioluettelo pyydetään lähettämään osoitteeseen sanomat.yke [ät] formin.fi, sähköpostin aiheena ”YKE: harjoitteluhakemus”. Hakemuksessa tulee mainita tiedot käytössä olevasta harjoitteluapurahasta.

Hallinnollisissa kysymyksissä yhteyshenkilönä toimii Leena Ikäheimo, leena.ikaheimo [ät] formin.fi.

Muihin tiedusteluihin vastaa Jaakko Minkkinen, jaakko.minkkinen [ät] formin.fi.

Ajankohta ja kesto: 1.2. - 30.4.2016, 3 kk

Työn luonne: Kokoaikatyö

Palkka: 1164,75 euroa/kk (v. 2015)

Harjoittelijoiden määrä: 2

Palkkaukseen tai muuhun rahoitukseen liittyvät lisätiedot: Oppilaitoksen rahoitustuen tulee olla noin 1000 euroa/kk. Kolmas kuukausi kokonaan työnantajan kustantamana mahdollinen. Harjoittelija vastaa itse matka-, majoitus- ja terveydenhoitokustannuksistaan (matkavakuutus).

Palkka-asioista päättävän henkilön nimi ja yhteystiedot: Pirjo Schwalenstöcker, Hallintopalvelut, henkilöstösuunnitteluyksikkö, puh. 0295 350729, pirjo.schwalenstocker [ät] formin.fi

Sijainti: Pohjois-Amerikka

Viimeinen hakupäivä: 27.11.2015

Koulutusalavalinta: Humanistinen, Kauppatieteellinen, Oikeustieteellinen, Yhteiskuntatieteellinen