Haetaan nuorisodelegaattia YK:n yleiskokoukseen

Allianssi ja YK-liitto hakevat aktiivista nuorisotoimijaa edustamaan Suomen nuoria YK:n yleiskokoukseen osana Suomen valtuuskuntaa sekä toimimaan linkkinä Suomen nuorison ja YK:n välillä. Delegaatin kausi alkaa helmikuussa 2007 ja kestää huhtikuuhun 2008. Tehtävä huipentuu YK:n yleiskokoukseen osallistumiseen syyskuussa 2007 ja sen jälkeiseen tiedotustoimintaan kotimaassa. Nuorisodelegaatin tulee sitoutua kotimaassa tehtävään tiedotus- ja koulutustoimintaan koko delegaattikauden ajan sekä osallistumaan yleiskokouksen istuntoon New Yorkissa syksyllä noin kaksi viikkoa nuorisokysymysten käsittelyn aikaan. Lisäksi delegaatin tulisi voida sitoutua perehdyttämisjakson aikana mahdollisesti (alkuvuosi 2007) järjestettäviin koulutuksiin ja valmistelukokouksiin Suomessa sekä yhteistyötapaamisiin Euroopassa.

Hakijan tulisi olla mielellään alle 26-vuotias, nuoriso- ja kansalaisjärjestökenttää tunteva, kielitaitoinen (ainakin suomi, ruotsi ja englanti, muut kielet plussaa), YK-asioista kiinnostunut ja niitä jo jonkin verran tunteva, tehtävään sitoutunut, esiintymistaitoinen ja sosiaalinen sekä kykenevä kirjoittamaan raportteja ja artikkeleita aiheesta.

Haku suoritetaan ehdollisena, sillä osallistuminen Suomen valtuuskuntaan riippuu jokavuotisista neuvotteluista Ulkoministeriön globaaliosaston kanssa. Nuorisodelegaatin osallistuminen YK:n yleiskokoukseen varmistunee kevään 2007 aikana.

Hakemuskaavake on saatavilla Allianssista Arja Pursiaiselta (info [ät] alli.fi) tai kv- sihteeri Rauna Nerelliltä (kv [ät] alli.fi).

HUOM: Hakemukseen tulee liittää seuraavat dokumentit: hakukaavake täytettynä vapaamuotoinen (pakollinen) motivaatiokirje CV ja nimittävän tahon suosituskirje, jossa kerrotaan ko. tahon kiinnostus YK-nuorisotoimintaan ja motiivi nimittää YK-nuorisodelegaatti.

Täydellinen hakemus lähetetään sähköpostitse osoitteeseen kv [ät] alli.fi. Hakemukseen otsikoksi "YK-Nuorisodelegaatti 2007". Hakemuksen tulee olla perillä Allianssissa viimeistään 15.1.2007.

Täydellinen hakuilmoitus: http://www.alli.fi/sivu.php?artikkeli_id=2364

Lisätietoja: Allianssin kv-sihteeri Rauna Nerelli, rauna.nerelli [ät] alli.fi, (puh: 020 755 2614, GSM: 040-900 4881)