Etsitään nuorisoedustajaa UNESCO:n yleiskokoukseen

4.8.2011

Allianssi hakee aktiivista nuorisotoimijaa edustamaan Suomen nuoria UNESCO:n yleiskokoukseen osana Suomen virallista valtuuskuntaa sekä toimimaan linkkinä Suomen nuorison ja UNESCO:n välillä. Nuorisoedustaja nimitetään yhteistyössä Suomen YK-liiton kanssa.

UNESCO:n yleiskokous järjestetään Pariisissa loka-marraskuussa 2011. Ennen yleiskokousta Pariisissa järjestetään myös erillinen UNESCO Youth Forum, johon nuorisoedustaja osallistuu. Pariisissa oleskelun kesto tarkentuu valinnan jälkeen yhteistyössä opetusministeriön UNESCO-toimikunnan ja ulkoministeriön kanssa. Nuorisoedustaja sitoutuu varsinaisen aktiivisen kokousosallistumisen lisäksi raportoimaan sekä osana delegaatiota että Allianssille. Kokouksen aikana ja sen jälkeen nuorisoedustajalle kuuluu erilaisia tiedotustehtäviä. Kyseessä on luottamustoimi, josta ei makseta palkkaa. Tehtävästä aiheutuvat matka- ja majoituskulut korvataan.

Hakijan tulee olla nuori, nuoriso- ja kansalaisjärjestökenttää tunteva, kielitaitoinen (ainakin suomi, ruotsi ja englanti, muut kielet plussaa), UNESCO:n toimintakentästä kiinnostunut ja niitä jo jonkin verran tunteva, tehtävään sitoutunut, esiintymistaitoinen ja sosiaalinen sekä kykenevä kirjoittamaan raportteja ja artikkeleita aiheesta.

Hakemuskaavake on saatavilla kv-uutispalvelusta osoitteesta www.alli.fi/kv tai Allianssin toimistolta kv [ät] alli.fi

HUOM: Hakemukseen tulee liittää seuraavat dokumentit:
a) hakukaavake täytettynä
b) vapaamuotoinen (pakollinen) motivaatiokirje
c) CV

Lisäksi hakija voi halutessaan liittää hakemukseen suosituskirjeen nuorisojärjestöltä tai muulta nuorten parissa toimivalta organisaatiolta. Suosituskirjeessä kerrotaan ko. tahon kiinnostus UNESCO:a kohtaan, motiivi nimittää nuorisoedustaja sekä mahdollisuudet tukea häntä tehtävässään.

Täydellinen hakemus lähetetään sähköpostitse osoitteeseen kv(at)alli.fi. Hakemukseen otsikoksi "UNESCO-nuorisoedustaja 2011". Hakemuksen tulee olla perillä Allianssissa viimeistään keskiviikkona 17.8.2011.

Lisätietoja:

Suomen UNESCO-toimikunnan jäsen, Allianssin kansainvälisten asioiden johtaja Jarkko Lehikoinen jarkko.lehikoinen(at)alli.fi, 040-9004876

Allianssin kansainvälisten asioiden suunnittelija Henni Axelin henni.axelin(at)alli.fi, 040 900 4881