Educa tulee jälleen, YK-liitto mukana!

Presidentti Halonen YK-liiton ja OAJ:n seminaarissa Educa-messuilla 2013. Kuva: Kimmo Brandt

YK-liiton 60-vuotisjuhlavuosi käynnistyy vauhdikkaasti opetusalan Educa-messujen merkeissä.

Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n järjestämät valtakunnalliset messut ovat tuhansien opetusalan ammattilaisten kohtauspaikka, ja myös Suomen YK-liitto jakaa ilmaista globaalikasvatus- ja koulutusmateriaaliaan tapahtumassa.

Tapahtuma käynnistyy Helsingin messukeskuksessa perjantaina 24.1. klo 10 ja päättyy seuraavana päivänä eli lauantaina 25.1. klo 17. Tänä aikana YK-liitto jakaa aineistojaan tuhansille messukävijöille ja pyrkii avustamaan kasvatusammattilaisia kaikissa YK:hon liittyvissä kysymyksissä.

Samalla käynnistyy liiton 60-vuotisjuhlavuoden kampanja, ja messukävijät voivatkin valokuvauttaa itsensä jännittävässä miljöössä.. yllätys selviää kuitenkin vasta itse tapahtumassa, joten pääsethän paikalla!

Lisäksi messujen päätteeksi arvotaan YK:n sinisten Marimekon laukkujen voittajat. YK-liiton osaston numero on tänä vuonna 6e120.

Presidentti Halonen tähditti Educaa 2013

Viime vuoden Educa-messuilla YK-liitto ja OAJ järjestivät yhdessä keskustelutilaisuuden, jonka pääpuhujana toimi presidentti Tarja Halonen. Koulutuksen roolia kestävässä kehityksessä käsittelevä keskustelu keräsi Messukeskukseen monisatapäisen yleisön.

Tänä vuonna YK-liitto ja OAJ ovat jälleen yhdistäneet voimansa ja järjestävät Educassa mielenkiintoisen keskustelun, jonka otsikko on "Hukkuuko Lappi vai tuleeko uusi jääkausi? Onko opettajilla riittäviä hyviä vastauksia kysymyksiin". Keskustelussa ovat mukana ex-kehitysministeri Heidi Hautalan ja europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen lisäksi meteorologi Pekka Pouta ja YK-nuorisodelegaatti 2013 Tytti Matsinen. Yleisö esittää heille kysymyksiä mm. ilmastonmuutoksesta, kestävästä kehityksestä ja inhimillisestä turvallisuudesta. Kysymyksiä voi lähettää YK-liittoon myös etukäteen: info (at) ykliitto.fi tai tapahtuman FB-sivulle. Kaikki kysymykset ovat tervetulleita!

Keskustelu käydään lauantaina 25.1. Messukeskuksen Tahto-salissa klo 15-16. Tapahtumaan on vapaa pääsy, mutta vaatii rekisteröitymisen Messukeskuksen sivujen kautta.

Siispä tervetuloa mukaan keskusteluun la 25.1. klo 15 sekä tapaamaan YK-liiton työntekijöitä ja vapaaehtoisia osastolle 6e120!

Educa-messut 2014