23-vuotias Joel on uusi YK-nuorisodelegaatti

YK-nuorisodelegaatti 2014 Joel Linnainmäki poseerasi yhdessä YK-nuorten puheenjohtaja Pinja Parkkosen kanssa YK-liiton osastolla EDUCA-messuilla. Kuva: Suomen YK-liitto

Suomen YK-liitto ja Suomen Nuorisoyhteistyö – Allianssi ry ovat valinneet 23-vuotiaan Joel Linnainmäen vuoden 2014 YK-nuorisodelegaatiksi.

Linnainmäki on 16. YK-nuorisodelegaatti ja hän edustaa nuoria YK:n yleiskokouksessa osana Suomen valtuuskuntaa. Hän osallistuu myös ajankohtaisiin YK-asioihin liittyvään koulutukseen ja tiedotukseen kotimaassa.

YK-nuorisodelegaatin vuotta voit seurata Suomen nuorisodelegaattien facebookissa ja Joelin twitterissä (twitter.com/linnainmaki). Sähköpostilla Joelin tavoittaa osoitteesta linnainmaki (at) fin.la

Linnainmäki on toiminut vuosia erilaisissa nuorten osallisuutta edistävissä järjestöissä kuten Vantaan nuorisovaltuustossa, Osallistuvissa Nuorissa ja Helsingin nuorten ja opiskelijoiden YK-yhdistyksessä. Hän opiskelee kansainvälistä politiikkaa ja työskentelee kolmatta vuotta kehitysministeri Pekka Haaviston eduskunta-avustajana. Joel on kiinnostunut nuorten osallisuudesta, rauhantyöstä ja kehitysyhteistyöstä.

YK-nuorisodelegaattina Linnainmäki haluaa edistää erityisesti nuorten tietoutta ja mahdollisuuksia rauhantyöhön. Linnainmäkeä ehdottivat tehtävään Finnish Model United Nations FinMUN ry, Kirkon Ulkomaanapu, Nuorisovaltuustojen liitto Nuva ry, Nuorten Keskus ry, Osallistuvat Nuoret ry, Suomen Sadankomitea ry, Suomen Rauhanliitto, sekä Suomen YK-nuoret.