2.12. Sukupuoli ja talous - 20 vuotta Pekingistä

English version below.
The seminar will be interpreted from Finnish to English and vice versa. / Seminaari tulkataan englannista suomeksi ja toisin päin.

Seminaarissa tehdään tunnetuksi Pekingin toimintaohjelmaa ja juhlitaan sen 20-vuotista historiaa, keskustellaan sukupuolesta ja taloudesta sekä kehitetään sukupuolitietoisen budjetoinnin menetelmiä. Suomen ja muiden maiden malleja sukupuolitietoisesta budjetoinnista esitellään ja vertaillaan asiantuntijoiden vuoropuheluna. Seminaari on avoin kaikille, ja sitä voi seurata myös verkkolähetyksenä.

Seminaarin jälkeen järjestetään työpaja budjetin sukupuolivaikutusten arvioinnista. Työpajan vetäjänä toimii YK:n Naisten päätoimijaryhmän toinen puheenjohtaja ja sukupuolitietoisen budjetoinnin asiantuntija Emilia Reyes. Työpaja budjetin sukupuolivaikutusten arvioinnista on suunnattu ensisijaisesti budjetoinnin parissa työskenteleville valtion, kuntien ja kansalaisjärjestöjen edustajille sekä tutkijoille.

Seminaari keskiviikkona 2.12.2015 klo 9–14, aamukahvi tarjolla klo 8.30

Seminaarin paikka: Eduskunnan Pikkuparlamentin auditorio, Arkadiankatu 3, Helsinki

Ilmoittautuminen seminaariin: tämän linkin kautta 23.11. mennessä. Seminaari on maksuton.

Työpaja budjetin sukupuolivaikutusten arvioinnista keskiviikkona 2.12. kello 15.00–17.00

Työpajan paikka: Postimestari-sali, Pääposti, Mannerheiminaukio 1 B, 00100 Helsinki.

Ilmoittautuminen iltapäivän työpajaan mielellään 23.11. mennessä: veera.vehkasalo(at)ykliitto.fi

Seminaarin tarkempi ohjelma julkaistaan pian.

Työpaja

Seminaarin jälkeen (kello 15–17) järjestetään työpaja budjetin sukupuolivaikutusten arvioinnista Postitalolla. Työpajan vetäjänä toimii YK:n Naisten päätoimijaryhmän toinen puheenjohtaja ja sukupuolitietoisen budjetoinnin asiantuntija Emilia Reyes. Huom! Ilmoittautuminen vaaditaan: veera.vehkasalo(at)ykliitto.fi

Järjestäjät:  Työelämä- ja tasa-arvovaliokunta, sosiaali- ja terveysministeriö, tasa-  arvoasiain neuvottelukunta, ulkoasiainministeriö, Suomen YK-liitto,  Sukupuolentutkimus–Genusforskning-lehti

Lisätietoja seminaarista:
Anniina Vainio
Sosiaali- ja terveysministeriö
anniina.vainio (AT) stm.fi

Lisätietoja työpajasta:
Veera Vehkasalo
Suomen YK-liitto
veera.vehkasalo (AT) ykliitto.fi

________________________________________

This seminar celebrates the 20th anniversary of the Beijing platform for Action. The seminar discusses gender and economy, and develops methods for gender budgeting. Different gender budgeting models will be presented and compared between experts from different countries. The seminar is open to everyone interested in the subject, and it will also be streamed online.

After the seminar a workshop on gender budgeting will be arranged. The leader of the workshop is gender budgeting expert Emilia Reyes, Coordinator, Area of Gender Policies and Budgets, and Co-chair of the Womens Major Group. NB! Registration required: veera.vehkasalo(at)ykliitto.fi

Place of the seminar: The Finnish Parliament, the Little Parliament auditorium, Arkadiankatu 3, Helsinki
Time of the seminar: Wednesday, December 2nd, 2015, 9.00–14.00
Registration through this link.

Place of the workshop: Postitalo, Mannerheiminaukio 1, Helsinki
Time of the workshop: Wednesday, December 2nd, 2015 15.00–17.00
Registration: veera.vehkasalo (a) ykliitto.fi

The program of the seminar will be published soon.

Workshop on gender budgeting

More information about the seminar:
Anniina Vainio
anniina.vainio (AT) stm.fi

More information about the workshop:
Veera Vehkasalo
veera.vehkasalo (AT) ykliitto.fi

Organizers: Employment and Equality Committee, Ministry of Social Affairs and  Health, Council for Gender Equality, Ministry for Foreign Affairs, The UN Association of Finland, Sukupuolentutkimus – Genusforskning journal

Työpaja toteutetaan OK-opintokeskuksen tuella.