Perjantai, kesäkuu 23, 2017

All day
YK:n julkisen palvelun päivä Pe, 2017-06-23 (All day)

United Nations Public Service Day

Julkisen palvelun piirissä toimivat ihmiset ovat valinneet työkseen hyvän hallinnon parissa toimimisen oman yhteisönsä palvelemiseksi.

YK julisti vuonna 2002 tämän päivän heidän työnsä arvostuksen kunniaksi erityiseksi teemapäiväksi, jotta nuoret myös tulevaisuudessa valitsisivat uran yhteiskuntiensa palvelijoina. Heidän työnsä on tärkeää myös yhteiskunnan rakenteiden vahvistamiseksi ja jotta tulevaisuuden haasteisiin voidaan vastata läpinäkyvästi, vastuullisten ja solidaaristen hallintorakenteiden avulla.

Kansainvälinen leskien päivä Pe, 2017-06-23 (All day)

International Widows' Day

Lesket ovat usein näkymättömiä tilastoissa, poissaolevia tutkijoiden kysymyksissä, paikallisten ja kansallisten viranomaisten hylkäämiä eivätkä heihin kohdistu juuri huomiota järjestöidenkään toimissa. Tästä johtuen lesket ovat usein yhteiskuntiensa 'näkymättömiä jäseniä'.

YK on halunnut kohottaa lesket kerran vuodessa - 23. kesäkuuta - kansainvälisen huomion kohteeksi, jotta heidän vaikeutensa saisivat meidät vaatimaan heille parempia oikeuksia. Joissain tapakulttuureissa lesket saatetaan esimerkiksi karkottaa omista kodeistaan.

Before