syyria.jpg

Kuva Newrozin pakolaisleiriltä Syyriasta. Kuva: IRIN Photo

Lahjoita YK:n työhön Syyriassa!

Syyrian sota on aikamme suurin humanitaarinen kriisi. Yli viisi vuotta kestäneen sodan aikana arviolta 12 miljoonaa ihmistä on joutunut pakenemaan kotoaan. Heistä yli neljä miljoonaa on paennut ulkomaille, pääosin Syyrian naapurimaihin.

Lahjoituksen avulla Sinäkin voit auttaa syyrialaisia selviytymään sodan aiheuttamasta tragediasta ja osallistua paremman huomisen rakentamiseen. Tukemalla YK:n työtä Syyriassa autat antamaan ruokaa, koulutusta, toimeentuloa ja turvaa kaikkein heikoimmille.

Hyvin koordinoitujen toimien avulla apu menee juuri sinne, missä sitä tarvitaan. Kriisialueilla kansainväliset toimijat, kuten YK, ovatkin avainasemassa, koska niillä on ainutlaatuisen laajat rakenteet avun perille saamiseksi. Äärimmäisen vaikeissa olosuhteissa YK-järjestöt pystyvät auttamaan siviilejä tehokkaasti yhteistyössä paikallisten tahojen kanssa.

Lahjoita verkossa YK:n työhön Syyriassa painamalla oikealla olevia vihreitä lahjoitussummia.

• Lahjoituksen voi tehdä myös ilman PayPal-tiliä valitsemalla maksuvaiheessa kohdan “muut lahjoitustavat”.

Mihin lahjoitukset käytetään?

• Keräyksen tuotot ohjataan YK:n kehitysjärjestö UNDP:n SPr4-ohjelmalle, joka tukee Syyriassa sodan vuoksi toimeentulonsa menettäneiden, erityisesti naisten, mahdollisuuksia elättää itsensä ja perheensä maassa. Tällainen tukimuoto voi olla esimerkiksi mikrolainojen myöntämistä tai toimeentuloon tarvittavien työkalujen ja koulutuksen tarjoamista.
  • Hanke tukee naisten ja muiden haavoittuvien ryhmien kykyä selviytyä Syyrian kriisin aiheuttamista kielteisistä vaikutuksista ja auttaa heitä rakentamaan elämänsä uudelleen.
  • Katso video UNDP:n työstä Syyriassa
  • Lue lisää SPr4-ohjelmasta.

Päivitetty viimeksi: 24.8.2017