llmoita oppilaitoksesi YK-kouluksi

YK-kouluna tuette YK:n työtä ja olette mukana kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.  Ilmoittautuminen YK-kouluksi on avoinna kaikille oppilaitoksille. Koko ajan kehittyvässä YK-kouluverkostossa kouluja on jo yli 125 ympäri Suomea.

Vuonna 2015 YK täytti 70 vuotta  ja Suomen YK-jäsenyydestä tuli kuluneeksi tasan 60 vuotta. Samana vuonna linjattiin myös maailmalle uudet kestävän kehityksen tavoitteet ja solmittiin uusi ilmastosopimus. Tämän kunniaksi avasimme kouluille mahdollisuuden ilmoittautua YK-kouluksi.

Ilmoita oppilaitoksesi YK-kouluksi!

YK-kouluverkoston jäsenenä saat tietoa ja tukea YK-teemoissa. YK-kouluna saatte ensimmäisten joukossa tietoa (n. 4 uutiskirjettä vuosittain) YK-liiton ajankohtaisista tapahtumista, seminaareista, koulutuksista sekä tukimateriaaleista, esimerkiksi YK:n ja kestävän kehityksen teemojen käsittelyyn oppilaitoksissanne.

YK-koulut voivat tilata myös Maailman parhaat uutiset -kampanjalehtiä, YK-kokoussimulaation menetelmäopasta, YK yksissä kansissa -tietokirjaa, Nuoret, rauha ja turvallisuus -julistesarjan sekä YK-ilmapalloja.

Osallistumalla tuette YK:n työtä ja olette mukana kestävän tulevaisuuden rakentamisessa!

Päivitetty viimeksi: 12.9.2017